Litery i różnego rodzaju sekwencje coraz chętniej wkraczają do naszych domów, z dumą zdobiąc ściany, meble czy różnego rodzaju dodatki. To niewątpliwie efektowny element dekoracyjny, który podnosi atrakcyjność wnętrza, nadając mu niepowtarzalnego charakteru. Skandynawskie dodatki ocieplą panujący dookoła minimalizm, z kolei te fantazyjnie zdobione idealnie sprawdzą się w romantycznych, rustykalnych aranżacjach.
Szybko, prosto, atrakcyjnie
Plakaty z napisami stanowią jedną z tych dekoracji, która w niezwykle prosty sposób udekoruje mieszkanie. Aby podnieść ich atrakcyjność, oprawiane są w ramy lub antyramy, aby wyglądem imitowały klasyczne obrazy. W sytuacji, gdy zdecydujemy się na prosty, nieskomplikowany tekst w stonowanym kolorze, wówczas zmienimy charakter aranżacji kolorystyką czy wzornictwem samej ramy. Inaczej bowiem plakat będzie prezentował się w pastelowej ramce, inaczej zaś w barokowej oprawie. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest połączenie ze sobą kilku plakatów typograficznych w zróżnicowanych kolorystycznie i stylistycznie ramach.
Wszechstronne zastosowanie
Plakaty typograficzne mają również to do siebie, że pasują do każdego wnętrza. Idealnie bowiem komponują się z aranżacjami klasycznymi, nowoczesnymi, skandynawskimi, vintage, shabby chic czy loftowymi. Za sprawą spokojnego, zrównoważonego wzornictwa w niezwykle prosty sposób ozdobią domową przestrzeń nad kanapą w salonie, łóżkiem w sypialni czy dopełniając wystrój aranżacji pokoju młodzieżowego. Warto jednak w tym miejscu zauważyć, że plakaty typograficzne równie dobrze sprawdzą się na wyposażeniu klubu, kawiarni czy obiektu gastronomicznego. Jednym słowem – wszędzie tam, gdzie pragniemy wprowadzić powiew nowoczesnego designu w stosunkowo niskiej cenie i bez konieczności przeprowadzania gruntownych remontów. Ich prosta forma uzupełni skandynawskie dodatki, a także doda nowego życia industrialnym stylizacjom.
Do domu i do biura
W domowym zaciszu zastosowane plakaty powinny stanowić odzwierciedlenie naszego podejścia do życia. Optymalnie zatem byłoby, gdyby niosły ciekawe myśli, np. sentencje z książek czy filmów. Idealnie również sprawdzą się w roli biurowej dekoracji. Doskonałe w tym zakresie będą hasła motywacyjne i złote myśli, utożsamiające się z profilem działalności firmy. Alternatywą mogą być treści wymyślone przez pracowników, będące najlepszym przykładem, że pracodawca liczy się z opinią swoich podwładnych.